Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

5 tipikus hiba a tanulósarok kialakításánál

A tanulósarok kialakítása során könnyű elkövethetni olyan hibákat, amelyek negatívan hathatnak a gyermek iskolai teljesítményére. Vegyük sorra a leggyakoribbakat!

Ha nincs megfelelően elválasztva és felszerelve a tanulósarok
Figyeljünk oda a kényelemre, de a rendszerre is. Azokat a tárgyakat, amelyek nem kapcsolódnak szorosan a tanuláshoz és az iskolához, a szoba más részébe helyezzük el,  így nem vonják majd el a figyelmüket.

Ha nincs elég hely a játékra
A gyerekszobában a játékra és a szabadidős tevékenységre is elegendő teret kell biztosítani. Ahogy a gyerekek nőnek, a szülők nagy része megfeledkezik erről, vagy nem fordít rá kellő figyelmet. Holott a játék még iskoláskorban is fontos szerepet tölt be.

Ha kevés a tárolóhely
Szülőként arról sem szabad megfeledkezni, hogy a tanulással megszaporodnak a füzetek, tankönyvek és egyéb iskolaszerek. Ha ezeket az íróasztalon halmozzuk fel, azzal a tanulásra szánt helyet csökkentjük. A megoldás tehát az lehet, ha több tárolóhelyet biztosítunk.

Ha a bútor ergonómiai szempontból nem megfelelő
A szülők gyakran követik el azt a hibát, hogy nem fordítanak kellő figyelmet az ergonómiára, azaz az testmérethez illeszkedő bútorok kiválasztására. A nappaliból áthozott asztal nem biztos, hogy a gyermek egészséges és helyes fejlődését segíti elő, hiszen írásnál a karnak megfelelő támaszra van szüksége.

Ha megfeledkezünk a minőségi pihenésről
A gyerekek iskolai előmenetelét és tanulási kedvét több tényező is befolyásolja, ebből az egyik legfontosabb az alvás minősége. Az alvás energiát ad, segíti a koncentrációt, a problémamegoldást, fejleszti a memóriát, de hatással van az érzelmekre és a viselkedésre is.  

Az oldal tetejére